بکارگیری ابررايانه به عنوان پزشك
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

 شركتي به نام WellPoint از ابررايانه مشهور شركت IBM كه به تازگي به دليل شكست دادن انسانها در يك مسابقه هوش به شهرت بالايي دست پيدا كرده است، دعوت كرده تا به عنوان نوعي پزشك به تشخيص بيماري ها بپردازد.

شايد محققان دانشگاه ييل توانايي واتسون، ابررايانه مشهور شركت IBM كه به تازگي غلبه هوش مصنوعي بر هوش انساني را به اثبات رسانده، در امر قضاوت را رد كرده باشند، اما اين ابررايانه اكنون مي تواند استعداد خود را در حرفه اي ديگر مورد آزمايش قرار دهد.

واتسون توسط يكي از بزرگترين شركتهاي بيمه درماني در آمريكا به كار گرفته شده است تا در تشخيص انواع بيماري ها و تجويز درمان در اين شركت فعاليت داشته باشد.

شركت WellPoint كه در حال حاضر 34.2 ميليون عضو دارد از سرعت پردازشي بالاي واتسون و پايگاه داده هاي اطلاعاتي درماني خود درباره اطلاعات موجود از بيماران به واتسون كمك خواهد كرد تا بتواند از ميان گزينه هاي درماني و دارويي گزينه درست را انتخاب كند.

برنامه WellPoint اطلاعات سه منبع مختلف را با يكديگر تركيب خواهد كرد: اطلاعات پرونده بيمار و اطلاعات الكترونيكي كه توسط پزشك يا بيمارستان ثبت شده اند، سابقه داروها و درمانهاي بيمار در شركت بيمه و كتابخانه عظيمي كه واتسون درباره كتابها و مجله هاي پزشكي و دارويي در اختيار دارد.

به گفته شركت IBM در نهايت واتسون مي تواند از ميان اين درياي اطلاعاتي بخش مورد نياز خود را جدا كرده و در چند ثانيه پاسخ سوال خود را بيابد و به اين شكل در آن واحد چند گزينه متخلف براي تشخيص و درمان بيماري ها ارائه دهد كه اين گزينه ها بر اساس ميزان اطمينان رايانه رتبه بندي خواهند شد.

به گفته شركت WellPoint دسترسي به اين برنامه از هر ابزار قابل حمل و يا رايانه معمولي امكان پذير خواهد بود. همچنين اين شركت اعلام كرده است بيماران نبايد نگران اين موضوع باشند كه شايد واتسون براي كاهش ميزان خدمات بيمه به بيماران مورد استفاده قرار بگيرد زيرا تصميمات نهايي براي استفاده از خدمات بيمه درماني تنها بر اساس تصميمات واتسون نخواهند بود.

بر اساس گزارش فاكس نيوز، طرح آزمايشي اين برنامه در چند مركز سرطاني، مراكز دانشگاهي پزشكي و آزمايشهاي غده شناسي از سال آينده آغاز خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب