جی میل به زبان شیرین پارسی
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

 شرکت گوگل بالاخره پس از مدتها از آغاز بکار سرویس پست الکترونیکی جیمیل که اکنون دیگر تبدیل به محبوبترین سرویس پست الکترونیکی در ایران و جهان شده است زبان فارسی را به آن اضافه کرد.

نیاز به توضیح نیست اما خودتان خوب می‌دانید که منظور از اضافه شدن زبان فارسی این نیست که پیش از این امکان ارسال ایمیل به زبان فارسی در جیمیل مهیا نبود بلکه منظور این است که جیمیل زبان فارسی را به مجموع ۵۳ زبان رابط کاربری خود اضافه کرده و تمام منوها و فهرست‌های جیمیل دیگر به زبان فارسی قابل مشاهده است.

اینکه چرا تابحال با توجه به گستردگی زبان فارسی این اقدام تاکنون به تاخیر افتاده بود بحثی جداست اما این اقدام خود گامی دیگر پس از راه‌اندازی وبلاگ گوگل به زبان فارسی برای ارتباط بیشتر غول موتورهای جستجوگر با فارسی‌زبانان است.

ایان هیل، مدیر پروژه بومی‌سازی، تیم زبان فارسی در پستی در وبلاگ گوگل آورده است:

در Google ما می‌خواهیم که محصولاتمان در تمام جهان در دسترس و قابل استفاده باشد، و این بدین معنی است که ما باید این محصولات را به بیشترین تعداد زبان ممکن ارائه دهیم. تیمهای Gmail و بومی‌سازی با هم همکاری کرده‌اند تا Gmail را در ۵۳ زبان به مردم دنیا ارائه کنند. امروز این عدد به ۵۴ می‌رسد، چرا که پس از همکاری نزدیک با تیم فارسی ما مفتخریم که فارسی را به عنوان جدیدترین زبان Gmail معرفی کنیم.

برای نصب زبان فارسی در جیمیل خود می‌توانید این‌گونه عمل کنید:

وارد حساب Gmail خود شوید.

  • بر روی نماد چرخ دنده بالای صفحه و سپس «تنظیمات Mail»‏ (Mail settings) کلیک کنید.
  • زبان فارسی (Persian) را از منوی کشویی «زبان نمایشگر Gmail» ‏(Gmail display language) در بخش «زبان» (Language) انتخاب کنید (لیست زبانها ترتیب الفبایی ندارد).
  • روی «ذخیره تغییرات» (Save Changes) کلیک کنید.

ایان هیل با اشاره به اینکه تغییر زبان کاربری به فارسی در حساب جیمیل شما در تلفن‌های همراه هوشمند شما هم اعمال خواهد شد و حتی اگر زبان را به فارسی تغییر دهید، باز هم می‌توانید نامه‌ها را به هر زبان دیگر بخوانید و بفرستید، در ادامه آورده است که :

ناگفته نماند که اگر به تازگی با Gmail آشنا شده‌اید. ما کماکان به بهبود رابط کاربری فارسی در محصولاتمان ادامه داده و ویژگی‌های اختصاصی بیشتری برای زبان فارسی پشتیبانی خواهیم کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب