براي تقويت هوش 10ماده غذائی را بیشتر مصرف کنید
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

10 ماده غذايي وجود دارد که مي تواند براي تقويت هوش شما و فرزندانتان بسيار مفيد باشد.

- اسفناج:

اسفناج به دليل برخورداري از بافت‌هاي گياهي از بروز بسياري از بيماري‌ها پيشگيري مي‌کند. تحقيقات نشان مي‌دهد زناني که از اسفناج و سبزي‌هاي سبز ديگر استفاده مي‌کنند، پير شدن سلول‌هايشان را به تاخير مي‌اندازند. اسفناج به دليل آنزيم‌هاي موجود در برگ‌هايش، سيناپس بين سلول‌ها را تسهيل مي‌بخشد و هوش را تقويت مي‌کند. اسفناج از ماده دارويي به نام فوليک اسيد برخوردار است که در جهت تقويت حافظه موثر است. اسفناج همچنين براي مبتلايان به عارضه قلبي بسيار مفيد است. اسفناج حاوي مواد آنتي اکسيدان نيز است.

2- قهوه:

قهوه از موادي مانند آنتي اکسيدان‌ها، آمينواسيد، ويتامين و مينرال برخوردار است؛ بويژه اگر دانه‌هاي قهوه را دم کنيد و بخوريد در جهت تقويت حافظه بسيار مفيد است. کافئين قهوه در جهت تقويت حافظه مفيد است. قهوه همچنين ضد آلزايمر است و با مصرف مداوم آن دچار آلزايمر نخواهيد شد.

3- غلات:

غلاتي مانند سويا، لوبيا، نخود فرنگي و عدس از روغن بسيار مفيدي برخوردارند که در جهت تقويت حافظه لازم است.

4- ميوه و سبزيجات:

ميوه و سبزيجات داراي آنتي اکسيدان‌هاي بسيار مفيدي هستند. ميوه و سبزيجات بسيار براي تقويت حافظه مفيدند.

5- تخم مرغ:

تخم مرغ ماده بسيار مفيدي در جهت تقويت حافظه است؛ بويژه اينکه مادران باردار هنگام بارداري و زماني که جنيني را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسيار موثر است.

6- ماست:

آيا مي‌دانيد يک پياله ماست داراي امگا 3 و دي اچ اي است. امگا 3 و دي اچ اي مواد بسيار مفيدي در جهت تقويت حافظه است. اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند، تاثير بسياري بر روي رشد او دارد.

7- انبه:

اين ميوه ماده ديگري است که در تقويت حافظه بسيار مفيد است. با اين که ميوه چرب است و داراي بافت‌هاي چربي است اما باعث مي‌شود که گردش خون تسريع يابد. هنگامي که گردش خون سريع‌تر شود باعث مي‌شود خون بيشتري به مغز برسد و همچنين اين ميوه در حافظه نيز موثر است.

8- سيب زميني:

محققان استراليايي به تازگي دريافته‌اند موادي مانند کربوهيدرات‌هايي که به وفور در سيب زميني يافت مي‌شود، باعث تقويت حافظه مي‌شوند.

9- ماهي:

ماهي نيز يکي ديگر از مواد غذايي است که باعث تقويت و رشد سريع‌تر سلول‌هاي مغز و در نتيجه باعث تقويت حافظه مي‌شود. ماهي براي عارضه قلبي نيز مفيد است.

10- شکلات:

شکلات نيز يکي ديگر از موادي است که باعث تقويت حافظه مي‌شود. البته بهتر است شکلات‌هايي را مصرف کنيد که يا تلخ هستند و يا حاوي شير باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب