پست الكترونيك فارسي «چاپار» مي‌آيد
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش
 
پست الكترونيك فارسي «چاپار» مي‌آيد-سلام چه خبر
دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني در راستاي پاسخ‌گویی به نیازمندی کشور در حوزه ارتباطات سایبری و همچنین صيانت از اطلاعات الكترونيكي مبادله شده در كشور، خبر از سرویس‌دهی پست الكترونيك چاپار با آدرس chmail.ir از ۲۰ آذر ماه به عموم مردم داد.

 سلمان افشار، مدیر پروژه پست الكترونيك چاپار با ارائه مشخصات عمومی پروژه اعلام کرد : این پروژه بیش از یک سال و نیم است که با حمایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در بخش خصوصی در حال انجام است و بیش از ۲۰ نفر در ۱۰ تخصص مختلف در حال کار بر روی این پروژه هستند.

وی اعلام داشت: جامعه مخاطب هدف این پروژه در فاز اول یک میلیون کاربر در فاز دوم ۵ میلیون کاربر است و همچنین به منظور ارائه سرویس هیچ گونه مدارکي برای دریافت سرویس لازم نیست و سرویس به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیر پروژه پست الکترونیک چاپار افزود: همزمان با ارائه سرویس پست الکترونیک، با توجه به نیازمندی عموم مردم به دسترسی خیر برخط (off Line )به اطلاعات موجود در صندوق پست الکترونیک خود، برای اولین بار نرم‌افزار Mail Client با قابلیت نصب بر روی انواع سیستم‌عامل در روز ۲۰ آذر مصادف با شروع سرویس‌دهی عمومی به مردم، به صورت رایگان ارائه می‌شود.
وی افزود: نرم‌افزار میل کلاینت در زمان‌هایی که فرد امکان دسترسی به اینترنت و یا اینترانت را ندارد و قصد دارد از منابع صندوق پست الکترونیک خود استفاده کند، کاربرد دارد.

افشار با اشاره به این که بر روی آدرس chmail.ir امکان دیدن تصاویر بخش‌های مختلف سرویس پست الکترونیک مهیا شده است، گفت: طی روزهای آتی با راه‌اندازی سامانه چاپار (chaapaa.ir) امکان رصد بخش‌های مختلف سرویس برای کاربرانی که آدرس پست الکترونیک خود را در این سامانه وارد کرده‌اند، مهیا می‌شود.

افشار در پایان خاطر نشان ساخت: سامانه chaapaar.ir در حقیقت پورتال دسترسی به انواع خدمات ارتباطی محسوب می‌شود که تنها یکی از این خدمات سرویس پست‌الکترونیک است که با آدرس اختصاری chmail.ir قابل دسترسی خواهد بود. نرم افزار Mail Client و اخبار دیگر سرویس‌ها نیز همزمان با ارائه سرویس عمومی در ۲۰ آذر بر روی سامانه چاپار قابل دسترسی خواهد بود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب