خواص غذائی و داروئی موسیر
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 22 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش


خواص غذائی و داروئی موسیر

.بشر از هزاران سال قبل موسیر یا سیر وحشی را می شناخته و از آن در درمان  ناهنجاریهای بدن استفاده می کرده. اگر چه قرنها این غذای سالم و داروی بسیاری از بیماریها تقریباً فراموش شده بود در حدود سال های 1980 پژوهشگران با مطالعه نسخه های طب سنتی و تحقیقات علمی بر روی موسیر به چند خواص خوراکی و داروئی آن پی بردند که نتایج این بررسی ها به طور خلاصه در اینجا ارائه می گردد.

با وجودی که سولفور و ترکیبات آن در موسیر چهارونیم برابر ترکیبات سولفور سیر معمولی است، ولی به طور طبیعی تقریباً کم بوتر است و این موضوع ثابت می کند که در اینجا بوی سیر نیست که نشانه و علامت مؤثر بودن اثرات آن بر روی بیماریها را در سیر معمولی به خود اختصاص داده و این یکی از تفاوت های مهم بین سیر معمولی و موسیر است.

موسیر تازه 30 درصد بیشتر از سیر معمولی منیزیوم و آهن دارد و مقدار منگنز موجود در آن 17 برابر سیر معمولی است. به همین جهت از نظر تقلیل کلسترول خون و پیشگیری بیماری های قلب و عروق در بین سبزیجات ریشه ای در صدر جدول قرار دارد. در ضمن موسیر در سلامت دستگاه گوارش نقش داشته و مؤثرترین داروئی برای درمان عفونت کاندیدا است.

تحقیقات علمی اثرات موسیر را بر روی سیستم دفاعی بدن و تمیز کردن بدن از آلودگی سموم محیط زیست، داشتن وزن ایده ال (موسیر در متابولیسم چربی بدن نقش دارد)، سلامتی قلب و عروق و در نتیجه گردش خون سالم، پایین آوردن فشار خون، بازسازی و استحکام  استخوان ها و درمان عوارض یائسگی ثابت نموده اند.

دانشمندان مصرف حدود 6 گرم سیر معمولی و یک گرم موسیر را در روز توصیه می کنند. گاهی جهت درمان بعضی از بیماریها مانند عفونت کاندیدا می توان هر روز حدود سه گرم موسیر مصرف کرد. موسیر مانند سیر معمولی اگر در محیط نامناسب قرار گیرد به سرعت بعضی از خواص غذائی و داروئی خود را از دست می دهد. در این صورت تهیه و نگهداری و مصرف آن باید به صورتی باشد که از خشک شدن و یا کپک زدن جلوگیری شود. کپسول های سیر معمولی و موسیر در بازار وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد، ولی مسلماً خواص سیر و موسیر تازه را ندارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب