اپل وثبت فناوری تشخیص سه بعدی چهره انسان
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

سلام چه خبر

 این فناوری در واقع نوعی نرم افزار شناسایی مدلهای سه بعدی از حیوانات، چهره افراد، هواپیماها، وسایل نظامی و حتی تومورها است.که تنها با یک عکس از چهره می تواند مدلی سه بعدی از سر فرد تهیه و از این مدل برای شناسایی شخص استفاده کند.

 عکسهای مختلف و یا یک فیلم کوتاه از چهره به این نرم افزار اجازه می دهد که مدل دقیق تری ارائه کند. اپل که درحال طراحی یک نمایشگر سه بعدی برای "آی- پد 3" است، این فناوری تشخیص چهره را در سال 2010 از شرکت سوئدی "پلار رز" خریدار کرد.

 به گفته "یان اریک سولم"، بنیانگذار "پلار رز" که هم اکنون در اپل کار می کند این سیستم تشخیص، ثمره مطالعاتی است که در رشته ریاضی کاربرد، آنالیز و تشخیص تصاویر انجام داده است. این نرم افزار موقعیت دوربین را نسبت به جسم محاسبه کرده و سپس از معادلات هندسی برای تعیین عمق آنها استفاده می کند.

 دقت این تکنیک تا حدی بالا است که حتی می تواند کاربردهای پزشکی نیز داشته باشد و برای شناسایی و قالب سازی اندامها، تومورها و حتی رگهای خون نیز استفاده شود. به این ترتیب می تواند اطلاعات دقیقی به جراحان در انجام عملهای حساس ارائه کند. اشکال سه بعدی اندامها می توانند برپایه یک سری عکسهای دو بعدی که با روشهای معمول چون رادیوگرافی به دست آمده اند تهیه شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب