غذای بد چون افیون خطرناک
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 22 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش


غذای بد چون افیون خطرناک است

غذای بی خاصیت یا Junk Food به علت استفاده از بسیاری از مواد افزاینده و رنگ ها و نمک و شکر و غیره و به خاطر روش تهیه آن مانند استفاده از حرارت بسیار بالا و چربی های خطرناک به تدریج نوعی اعتیاد به وجود می آورد. این گزارشی است که پژوهشگران دانشگاه راکفلر انتشار داده اند و معتقدند که ترکیبات این دسته از غذاها مخصوصاً نمک و چربی و شکر موجود در آن سبب ترشح موادی مانند کورتیزول، دوپامین، گالانین و سروتونین می شوند که نوعی اعتیاد به وجود می آورند و شخص را به مصرف آن گرایش می دهند. به عبارت دیگر مصرف دنباله دار غذاهای بی مصرف به علت مزه های کذائی و فریبنده شخص را چون مواد مخدر به خود می کشند و در نهایت بسیاری از ناهنجاری ها و بیماری های خطرناک مانند چاقی و سرطان و غیره را به وجود می آورند.

دانشمندان مورد بحث با تغذیه موش های آزمایشگاهی توسطjunk food  دریافتند که مصرف غذاهای بی خاصیت به سرعت نوعی گرایش و اعتیاد در آنها به وجود آورده و هورمون ها و ترکیبات دیگری که از مغز ترشح می گردد و آنها را به سوی این دسته از غذاها می کشد این گرایش را شدت می دهد. این پژوهشگران در ضمن معتقدند که ترک عادت مصرف غذاهای بی خاصیت حتی سخت تر از ترک سیگار و الکل است و گاه دردسرهای پیچیده ای را در پی دارد.

نوجوانان بیشتر از میانسالان در معرض اعتیاد و گرایش به مصرف غذاهای بی خاصیت و خالی از ارزش های غذائی هستند و این وظیفه والدین است که به هر طریق آنها را از مصرف این سموم غذایی دور نگه دارند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب