10 درس شگفت‌انگيز از زندگي انيشتين
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 25 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش


10 درس شگفت انگيز از زندگي انيشتين چنين آمده است: 1- کنجکاوي را دنبال کنيد "من هيچ استعداد خاصي ندارم؛ فقط عاشق کنجکاوي هستم"

چگونه کنجکاوي خودتان را تحريک مي‌کنيد؟ من کنجکاو هستم. مثلا پيدا کردن علت اينکه چگونه يک شخص موفق است و شخص ديگري شکست مي‌خورد، به همين دليل است که من سال‌ها وقت صرف مطالعه موفقيت کرده‌ام. شما بيشتر در چه مورد کنجکاو هستيد؟! پيگيري کنجکاوي شما رازي است براي رسيدن به موفقيت.

2- پشتکار گرانبهاست"من هوش خوبي ندارم، فقط روي مشکلات زمان زيادي مي‌گذارم" تمام ارزش تمبر پستي توانايي آن به چسبيدن به چيزي است تا زماني که آن را برساند. مانند تمبر پستي باشيد؛ مسابقه‌اي که شروع کرده‌ايد را به پايان برسانيد؛ با پشتکار مي‌توانيد به مقصد برسيد.

3- تمرکز بر حال " پدرم به من مي‌گفت نمي‌تواني در يک زمان بر دو اسب سوار شوي من دوست داشتم بگويم تو مي‌تواني هر چيزي را انجام بدهي اما نه همه چيز. ياد بگيريد که در حال باشيد. تمام حواستان را بدهيد به کاري که در حال حاضر انجام مي‌دهيد؛ انرژي متمرکز، توان افراد است و اين تفاوت پيروزي و شکست است.

4- تخيل قدرتمند است "تخيل همه چيز است مي‌تواند باعث جذاب شدن زندگي شود. تخيلي به مراتب از دانش مهم تر است" آيا شما از تخيلات روزانه استفاده مي‌کنيد؟ تخيل از دانش مهم تر است! تخيل شما پيش نمايش آينده شما است. نشانه واقعي هوش، دانش نيست بلكه تخيل است.

آيا شما هر روز ماهيچه‌هاي تخيلتان را تمرين مي‌دهيد؟ اجازه ندهيد چيزهاي قدرتمندي مثل تخيل به حالت سکون دربيايند.

5- اشتباه کردن " کسي که هيچ وقت اشتباه نمي‌کند هيچ وقت هم چيز جديد ياد نمي‌گيرد" هرگز از اشتباه کردن نترسيد اشتباه شکست نيست.اشتباهات شما را بهتر، زيرک تر و سريع تر مي‌کند. اگر شما از آنها استفاده مناسب کنيد قدرتي که منجر به اشتباه مي‌شود را کشف مي‌کنيد؛ اگر مي خواهيد به موفقيت برسيد اشتباهاتي که مرتکب مي شويد را سه برابر کنيد.

6- زندگي در لحظه" من هيچ موقع در مورد آينده فکر نمي‌کنم خودش به زودي خواهد آمد" تنها راه درست آينده شما اين است که در همين لحظه باشيد. شما زمان حال را با ديروز يا فردا نمي‌توانيد عوض کنيد. بنابراين اين از اهميت فوق العاده برخوردار است که شما تمام تلاش خود را به زمان جاري اختصاص داريد. اين تنها زماني است که اهميت دارد، اين تنها زماني است که وجود دارد.

7- خلق ارزش "سعي نکنيد موفق شويد، بلکه سعي کنيد با ارزش شويد" وقت خود را به تلاش براي موفق شدن هدر ندهيد، وقت خود را صرف ايجاد ارزش کنيد. اگر شما با ارزش باشيد، موفقيت را جذب مي‌کنيد. استعدادها و موهبت‌هايي که داريد را کشف کنيد، بياموزيد چگونه آن استعدادها و موهبت‌هاي الهي را در راهي استفاده کنيد که براي ديگران مفيد باشد. تلاش کنيد تا با ارزش شويد و موفقيت شما را تعقيب خواهد کرد.

8- انتظار نتايج متفاوت نداشته باشيد " ديوانگي، انجام کاري دوباره و دوباره و انتظار نتايج متفاوت داشتن" شما نمي‌توانيد کاري را هر روز انجام دهيد و انتظار نتايج متفاوت داشته باشيد؛ نمي توانيد هميشه کار يکساني را انجام دهيد و انتظار داشته باشيد متفاوت به نظر برسيد. براي اينکه زندگي تان تغير کند، بايد خودتان را تا سر حد تغيير افکار و اعمالتان متفاوت کنيد که متعاقبا زندگي‌تان تغيير خواهد کرد.

9- دانش از تجربه مي‌آيد " اطلاعات به معناي دانش نيست. تنها منبع دانش تجربه است" دانش از تجربه مي‌آيد. شما مي‌توانيد درباره انجام يک کار بحث کنيد، اما اين بحث فقط دانش فلسفي از اين کار به شما مي‌دهد. شما بايد اين کار را تجربه کنيد تا از آن آگاهي پيدا کنيد. تکليف چيست؟ دنبال کسب تجربه باشيد! وقت خودتان را صرف ياد گرفتن اطلاعات اضافه نکنيد دست به کار شويد و دنبال کسب تجربه باشيد.

10- اول قوانين را ياد بگيريد بعد بهتر بازي کنيد " اگر شما قوانين بازي را ياد بگيريد از هر کس ديگر بهتر بازي خواهيد کرد" اولين گام اين است که شما بايد قوانين بازي که مي‌کنيد را ياد بگيريد، اين يک امر حياتي است. گام دوم اينکه شما بايد بازي را از هر فرد ديگري بهتر انجام بدهيد .اگر شما بتوانيد اين دو گام را انجام دهيد موفقيت از آن شما مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب