100سایتی که قبل از مرگ باید دید .1
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 27 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش

عنوان «۱۰۰ وب سایتی که قبل از مرگ باید از آن دیدن کنید! »بلکه از آن نوع سایت ها هستند که پس از بازدید بسیار تمایل دارید به دوستان خود ایمیل بزنید و همراه قرار دادن لینک سایت پیامی به او بدهید با این مضمون: “هی دوست من! …..از این سایت بازدید کن. ”

بنابراین ، امروز ما ۱۰ سایت از مجموعه ۱۰۰ وب سایتی که باید قبل از مرگ از ان بازدید کنید را خدمت شما عرضه می داریم. ۹۰ تای دیگر چه می شود؟ نگران نباشید به مرور و در قسمت های بعدی .تلاش ما این بوده که در هر قسمت ۱۰ تا از بهترین سایت ها را به انتخاب کاربران وب برگزیده و معرفی کنیم. بنابراین ممکن است سایت هایی برای شخص شما چندان مناسب به نظر نرسد اما در این مجموعه ۱۰۰ تایی بدون شک سایت های زیادی را سرگرم کننده یا آموزنده خواهید یافت. شک نکنید!

We Choose the Moon

 

این سایت نام خود را از سخنرانی مشهور جان اف کندی در سال ۱۹۶۲ در دانشگاه رایس (Rice) گرفته است، «ما ماه را انتخاب می کنیم» یک نمایشگاه تعاملی از تاریخ فضانوردی سازمان فضایی ناسا می باشد که به شما این امکان می دهد با ماموریت آپولو ۱۱ (ماموریت فرود روی ماه) مرحله به مرحله آشنا شوید.

 

هر مرحله دارای یک ماموریت با ظاهر گرافیکی، و نیز اصواتی واقعی از ادوات کنترل ماموریت و صدای خود فضانوردان فضاپیماست. اگر عاشق فضا و فضانوردی باشید و هنوز سایت WeChooseTheMoon  را بازدید نکرده اید، باید همه کارهایتان را رها کنید و به دیدن این سایت بروید!

we choose the moon

Hotel 626

سایت فوق که برای  کمک به فروش محصولات غذایی شرکت Doritos راه اندازی شده، با بازیHotel626  قطعا یک بازی غیر مربوط به میان وعده های غذایی و به سخن بهتر بازی معمایی ترسناک را پیش روی شما قرار می دهد، جایی که شما را برای فرار از یک هتل خالی از سکنه به چالش کشیده و راهی جز حل معماها برای اجتناب از مرگ نا به هنگام نخواهید داشت.

پازل ها اگر چه به پای هیجان بازی های ماجراجویی معروف نمی رسند، اما بازی در نگاه کلی چشمگیر و ارزشمند است، و برای این ادعا همین بس که در طول بازی گیم پلی از عناصری مانند وب کم ، میکروفون ، و حتی تلفن همراه شما استفاده می کند!

Incredibox

Incredibox

تا به حال شده به رهبری یک گروه فرانسوی ارکست سبک تریپ هاپ (trip-hop) برای اجرای یک موسیقی  سبک جدید فکر کنید؟

(trip-hop سبکی از موسیقی ملایم است که عناصر ژانر هیپ هاپ را با آهنگی اغلب تائیر گذار و ترانه ترکیب می کند.)

صبر کنید ، لطفا، بیشتر از این به ذهن خود فشار نیاورید. بهتر است سایت Incredibox را بررسی کنید  که از یک برنامه تحت وب ایجاد کننده موسیقی زیبای سبک فوق برخوردار است، که به شما این امکان را می دهدکه ترانه دلخواه خود را با کلیک کردن و کشیدن بخش های مختلف یک صف از کاریکاتور فرانسوی ها مثلا نوازنده و ترتیب دادن آنها ایجاد کنید.

The Dionaea House

داستان خانه Dionaea مثالی خوبیست از hyperfiction ، یعنی داستانی که با بیش از یک روایت در طول خط داستان مواجهیم (تصمیم خواننده به انتخاب برخی گزینه ها در حین مطالعه داستان سبب تغییر در روند خط داستان می شود).

این نوع داستان ها کمی شبیه به بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی است منتها با عنصر «مشارکت خواننده»، “خواندن” قصه خانه دایانا شامل دنبال کردن تعدادی موضوعات در وبلاگ های مختلف و در نظرات می شود.

به شما در مورد اینکه خانه دایانا واقعا در مودر چیست چیزی نمی گوییم زیرا دانستن آن از بخش های سرگرم کننده است و خودتان باید به ایم موضوع پی ببرید.

Ted’s Caving Page

قدیمی تر از خانه دایانا، و با ساختاری کمتر پیچیده از آن، سایت «صفحه غارنوردی تد» هست که به عنوان مثال  به طرز حیرت اوری نمونه ای جذاب از چگونه داستان پردازی در فضای تعاملی اینترنت می باشد.

مانند مثال قبلی ، هر چه در مورد تجربه تد در غار کمتر  به شما بگوییم برایتان بهتر است، اما اجازه دهید فقط بگوییم کسانی که از تنها بودن در یک محل  یا از تاریکی  می ترسند  بهتر است از بازدید از این مکان و قرار گرفتن در این حال و هوا چشم پوشی کنند.

Akinator

وقتی بچه بودید، آیا هرگز ۲۰ سوالی بازی کرده اید؟ می دانید، در این بازی به یک فرد ، محل ، و یا شیئی فکر می کنید، و سپس دوستان باید از شما ۲۰ سوال بپرسند و (شما فقط مجازید با بله یا خیر جواب دهید) تا بتوانند حدس بزنند مورد سوال چه بوده است. خب ، به نظر می رسد که ۲۰ سوالی هم یکی از آن بازی های معروف مانند شطرنج یا  اُتلو باشد که بهتر است با کامپیوتر بازی کنید.

به یک شخصیت دلخواه فکر کنید، از بازیگر فیلم و تلویزیون گرفته، تا یک شخصیت در بازی های رایانه ای… فقط فکر کنید. سپس به سوالاتی که غول چراغ برای حدس زدن ذهن شما می پرسدبا توجه به گزینه های پیش رو به بهترین نحو پاسخ دهید. هیچ تضمینی وجود ندارد که او بتواند ذهن شما را بخواند، اما ما فکر می کنم برخی مواقع می تواند شما را شگفت زده کند. امتحان کنید!

Akinator

Record Tripping

آیا ماوس ریانه شما چرخ اسکرول روی خود دارد؟ بهتر است داشته باشد. (و کمی جد تر از شما می پرسیم،  اگر ماوس شما چرخ اسکرول ندارد در چه دهه ای زندگی می کنید؟!) دلیل این سوال این است که بازی Record Tripping  واقعا جالب است، و با یک بازی مبتکرانه که نیازمند جفت اسکرول برای حل پازل ها ، ضبط خراش، و انجام آلیس در سرزمین عجایب هست مواجهید.

کل بازی تنها با حرکت چرخ اسکرول و دکمه سمت چپ ماوس انجام میشود ، بنابراین با فرض اینکه روی ماوس خود هر دو را دارید که حتما دارید، سری به سایت برای یک سرگرمی متفاوت بزنید!

State of the Union

مطمئنا، در نگاه اول بررسی State of the Union برای وقت کشی بعد از ظهر کمی کسل کننده به نظر برسد، اما این دقیقا همان کاری است که انجام می دهیم: گذارن وقت، با داده های تصویری، تجزیه و تحلیل آماری، و متون قابل جستجو هر آدرس مجزا. تاریخ و سیاست برای یک کاربر رایانه هیچ وقت این اندازه اعتیاد آور نبوده است.

Personas

این سایت برگرفته از یک آزمایش آزمایشگاه رسانه ای دانشگاه ام آی تی می باشد؛ Personas  نام و نام خانوادگی شما را می گیرد، سپس با جستجو در اینترنت یک تصویر مرکب از آنچه فکر می کند شبیه شما باشد، بر اساس اطلاعاتی که  در مورد افرادی که نام شبیه شما دارند به شما نشان می دهد. البته ، به جز حالتی که نام شما به طور کامل منحصر به فرد باشد، اطلاعات را از افراد بسیاری دیگر به جای خودتان مشاهده می کنید ، اما این نقطه منفی بزرگی از این برنامه خارق العاده نیست.

Soy Tu Aire

اجازه ندهید که زبان اسپانیایی این سایت شما را از لذت بردن دور کند، لازم نیست برای قدردانی از موسیقی و تصاویری موجود در اینجا یک کلمه هم به آن زبان صحبت کنید.

حتی اگر بخواهید در این سایت نیز دقیق شوید، ملودیهای شعرگونه مشکل شما نخواهد بود، کافیست به این سایت مراجعه کنید تا بفهمید چگونه مکان نمای ماوس شما اثراتی “جوهر گونه” را که منعکس کننده  شعر این ترانه زیباست روی صفحه می پراکند تا سرشار از حس هنری شوید.

Soy Tu Aire

ادامه دارد…

منبع:


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب