شب بيداري و روز خوابي كلسيم بدن را از بين مي‌برد
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 4 / 12 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش

شب بيداري و روز خوابي كلسيم بدن را از بين مي‌برد

سلامت نيوز :يك متخصص تغذيه گفت: شب بيداري و روز خوابيدن موجب خارج شدن كلسيم از بدن مي‌شود و افرادي كه بعد از ساعت 11 شب مي‌خوابند طراوت چهره آنها كاهش پيدا مي‌كند.

سيد ضياء‌الدين مظهري در گفت‌وگو با فارس افزود: ساعت بيولوژيك بدن انسان با غروب و طلوع آفتاب فعال مي‌شود.

وي گفت: برخي از آنزيم‌ها در بدن با غروب شروع به فعاليت مي‌كنند و برخي از آنزيم‌ها هنگام طلوع آفتاب شروع به فعاليت مي‌كند و ترشح مي‌شود و آنزيم‌هايي كه فعاليت مغز را افزايش مي‌دهد، هنگام صبح ترشح مي‌شود.

مظهري افزود: بهترين زمان براي خواب براي دانش‌آموزان با توجه به ساعت بيولوژيك بدن پس از غروب آفتاب و پيش از طلوع خورشيد است زيرا آنزيم هاي لازم ترشح شده و ضمن فراهم كردن شرايط مناسب رشد، بدن فرد براي فعاليت‌هاي روز بعد آماده خواهد شد.

اين متخصص تغذيه افزود: دير خوابيدن موجب كاهش ترميم بافت‌هاي بدن مي‌شود و هورمون‌هايي كه هنگام خواب ترشح مي‌شود براي رشد و نمو و بازسازي سلول‌هاي بدن مفيد است.

وي اضافه كرد: 7 تا 8 ساعت خواب شبانه، موجب سير شدن دانش‌آموزان از خواب مي‌شود و آنزيم‌هاي ترشح شده در هنگام خواب شبانه نشاط كودكان را در پي دارد و دانش آموز از آرامش و احساس خوبي برخوردار مي‌شود.

مظهري گفت: كساني كه شب نمي‌خوابند و روز مي‌خوابند، كلسيم از اسكلت بدن آنها خارج مي‌شود و اگر فعاليت‌هاي روزانه انجام نشود، عضلات سخت نمي‌شود و تراكم خود را از دست مي‌دهد.

وي افزود: اگر افراد ديرتر از ساعت 11 شب بخوابند، طراوت چهره آنها كاهش پيدا مي‌كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب