*فرمول نحوه محاسبه قيمت سكه بهار آزادي
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

*فرمول نحوه محاسبه قيمت سكه بهار آزادي

بر اساس اين فرمول كه به تائيد كارشناسان و اقتصاددانان مربوطه نيز رسيده است، براي محاسبه قيمت سكه بهار آزادي قيمت اونس جهاني طلا در نرخ آزاد دلار ضرب و حاصل آن تقسيم بر وزن هر اونس كه معادل 31،1 گرم مي‌شود. سپس اين رقم ضرب در كسر عيار اونس جهاني طلا و سكه بهار آزادي مي‌شود كه عدد 0،916 است.
بر اساس اين گزارش عيار طلاي معامله شده در بازارهاي جهاني يا اونس 24 و عيار سكه بهار آزادي 22 است و با تقسيم عدد 22 بر 24 عدد 0،916 به دست مي‌آيد و پس از ضرب عدد حاصل در وزن انواع سكه يعني تمام بهار آزادي، نيم و يا ربع بهار آزادي قيمت واقعي آنها به دست مي‌آيد.

به عبارت روشن تر فرمول قيمت سكه عبارتست از:

{[(قيمت اونس جهاني طلا × نرخ دلار آزاد) ÷ 31،1 ]× 0،916×وزن سكه}+ حق ضرب

معمولاً بانك مركزي در محاسبه قيمت سكه عددي را نيز تحت عنوان حق ضرب لحاظ مي‌كند كه برخي معتقدند حدود 5 هزار تومان است و اين رقم را نيز بايد به قيمت بدست آمده اضافه كرد.

*قيمت واقعي سكه بهار آزادي بر اساس فرمول محاسبه

وزن سكه بهار آزادي 8،133 گرم است كه قيمت واقعي آن بر اساس محاسبه در اين فرمول بايد 409 هزار تومان باشد، اما هم اكنون در بازار 427 هزار تومان فروخته مي‌شود. وزن نيم بهار آزادي 4،06 گرم و قيمت واقعي آن 206 تومان است كه در بازار با قيمت 215 هزار تومان عرضه مي‌شود و قيمت واقعي سكه ربع بهار آزادي با وزن 2،03 بالغ بر 105 تومان است كه با قيمت باور نكردني 137 هزار تومان عرضه مي‌شود.
بنابراين هم اكنون قيمت سكه تمام بهار آزادي در بازار 18 هزار تومان، نيم سكه 8 هزار تومان و ربع سكه 32 هزار تومان حباب دارد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب