نصب وردپرس در ویندوزبه 4 روش
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

 

Wordpress Windows thumb 4 روش نصب وردپرس در ویندوز

وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم وبلاگ‌نویسی است. بعضی اوقات ممکن است بخواهید آن را در ویندوزتان اجرا کنید. مثلا برای برخی آزمایشها یا استفاده شخصی ویا فقط برای تست. برای اجرای وردپرس به PHP، MySQL، وب سرور و خود وردپرس احتیاج است. نصب و پیکربندی همه اینها برای افراد مبتدی ممکن است بسیار سخت و پیچیده باشد.
خوشبختانه بسته‌های رایگان بسیاری برای نصب وردپرس برروی ویندوز وجود دارد. این بسته‌ها رنج نصب ابزار مورد نیاز را از شما خواهند گرفت! ابزاری مانند php, MySQL، وب سرور و در برخی موارد خود وردپرس! این برنامه‌های ساده به شما این اجازه را می‌دهند تا از وردپرس در ویندوز ۷، ویستا و XP استفاده کنید.

 

ابزار رایگان نصب وردپرس بر روی کامپیوترهای ویندوزی (به ترتیب سهولت استفاده)

الف) Bitnami WordPress Stack
این برنامه ساده‌ترین راه برای نصب وردپرس بر روی کامپیوترهای ویندوزی است. تمام احتیاجات را بصورت یکجا برای شما نصب خواهد کرد. php، MySQL، آپاچی و وردپرس در پک دانلود شده وجود دارد و بدون خونریزی برای شما نصب خواهد شد! البته این پک فقط برای ویندوز نیست و می‌توانید برای دیگر سیستم‌عامل‌ها نیز دانلود و نصب کنید. برای دانلود به اینجا بروید.

ب) Microsoft WebMatrix
Microsoft WebMatrix یکی از جدیدترین عرضه‌های مایکروسافت است. این ابزار رایگان IIS را بجای آپاچی نصب و استفاده می‌کند. بزرگترین مزیت Microsoft WebMatrix این است که با خود ویرایشگر وب کاملی دارد که به راحتی می‌توانید وردپرس خود را ویرایش کنید. همچنین دارای یک FTP-Server داخلی است که این امکان را به شما می‌دهد فایل‌هایتان را در سرورتان آپلود کنید. برای دانلود Microsoft WebMatrix کلیک کنید.

پ) XAMPP
این هم ابزاری نسبتا قدیمی برای جلوگیری از زحمت نصب php و MySQL و آپاچی برروی کامپیوتر. این ابزار خود وردپرس را بصورت مستقیم نصب نخواهد کرد اما نصب وردپرس بعد از نصب موارد مورد نیاز کار سختی نیست. برای دانلود XAMPP کلیک کنید.

ت) Wamp Server
WampServer نیز مانند XAMPP کار می‌کند. تمامی موارد نصب شده با XAMPP را نصب کرده و phpMyAdmin را نیز به آن اضافه می‌کند. و بعد از آن به راحتی می‌توانید وردپرس را برروی آن نصب کنید. نسخه قدیمی‌تر ومپ سرور چندان با ویندوز ۷ سازگار نیست اما خوشبختانه ویرایش جدید آن با تمام نسخه‌های ویندوز کاملا پایدار است. برای دانلود WampServer کلیک کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب