همه چیز در مورد کمر درد
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 4 / 3 / 1390برچسب:همه چیز در مورد کمر درد ,
نویسنده : سروش

کمردرد را خیلی از ما تجربه کردهایم. کمردرد دردی مبهم است که از هر 10 نفر 8 نفر دچار کمردرد میشوند کمردرد، دردی شایع است اما باورهای غلط و درست در مورد این درد گاه سبب درمان مورد و یا فرار از درمان میشود.

همیشه راست نشستن از کمردرد جلوگیری میکند:بله.
بد نشستن برای کمر بسیار بد است. اما نشستن راست به مدت طولانی هم میتواند به کمر فشار بیاورد. اگر قرار است به مدت طولانی بنشینید، سعی کنید چند بار کمرتان را روی صندلی خم کنید و بهتر است که چند بار در روز از صندلیتان بلند شوید و بدنتان را کمی به اطراف کشیده و خم و راست شوید.
بلند کردن اشیا موجب کمر درد میشود همیشه بلند کردن اشیا موجب کمردرد نمیشود اینکه چگونه اشیا را بلند میکنیم مهم است. البته بسیار مهم است که نباید اشیای سنگین توسط انسان بلند شوند اما وقتی مجبورید وسیلهای را جابهجا و بلند کنید اگر به طریقه صحیح این کار را انجام دهید ممکن است هرگز به کمردرد دچار نشوید.

تا رفع کمر درد در رختخواب بمانید!بله
استراحت میتواند درد شدید و ناگهانی که موجب کمردرد شده را برطرف کند اما این باور غلط است که باید برای رفع کمردرد طولانی مدت در رختخواب استراحت کرد. استراحت بیش از اندازه در بستر سبب بدتر شدن کمر درد میشود.

کمر درد همیشه به دنبال آسیب پیش میآید:
آسیب به مهرههای کمری، صدمات، بیماریها، عفونت و حتی بیماریهای ارثی میتواند سبب کمر درد شود و تنها ضربه و آسیب به کمر دلیل کمردرد نیست.چاقها بیشتر کمردرد دارندتناسب اندام و وزن ایدهآل از بروز کمردرد جلوگیری میکند، کمردرد شایعترین درد در میان افرادی است که شکل بدنی نامتناسب دارند شرکت در فعالیتهای مختلف در طول هفته و وضعیت بدنی نامناسب ممکن است سبب بروز کمردرد شود اما چاقی و اضافه وزن میتواند درد را تشدید کند.

لاغرها کمردرد نمیگیرند!هر کسی ممکن است کمردرد بگیرد.
در واقع افرادی که خیلی لاغر هستند مثل کسانی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند و اختلالهای خوردن دارند ممکن است دچار پوکی استخوان شده و بیشتر در معرض مشکلات استخوانی و مهرهای و در نهایت کمر درد باشند.

ورزش برای کمر درد مفید نیست :این یک باور غلط است.
انجام ورزش منظم از بروز کمردرد جلوگیری میکند. افرادی که از آسیبهای حاد که به دنبال کمردرد ایجاد میشود رنج میبرند پزشک توصیه میکند که حتما برنامه ورزشی منظمی داشته و به تدریج شدت ورزش را افزایش دهند. رژیمهای ورزشی مناسبی میتواند از عود مجدد کمردرد جلوگیری کند.
طب سوزنی و کمر درد طبق راهکارهای تازه انجمن درد آمریکا، طب سوزنی میتواند در افرادی که پس از درمانهای استاندارد کمردرد بهبود پیدا نکردهاند مفید باشد. یوگا، تمرینات آرامسازی رفتار و شناخت درمانی برای درمان کمردرد مفید است.

تشکهای درمانگر :
مطالعات دانشمندان اسپانیایی نشان میدهد افرادی که مجبورند طولانی بایستند، کمردرد بیمارگونه ندارند، با استفاده از برخی تشکهای خاص (تشکهای سفت) کمتر دچار کمردرد میشوند. اما باید توجه داشت، وضعیت و عادت افراد هنگام خواب میتواند در بروز کمردرد موثر باشد و افراد مختلف به تشکهای مختلف نیاز دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب