رازهايي از هديه دادن گل
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 18 / 3 / 1390برچسب:رازهايي از هديه دادن گل,
نویسنده : سروش

 

سلام چه خبر

 
گل علاوه بر سمبل زيبايي، يكي از هدايايي است كه نشان دهنده احساسات و عواطف انسان در شرايط مختلف است. هديه دادن گل براي هديه گيرنده احساس خوشايندي را به وجود مي آورد كه معمولا نشانه علاقه و صميميت هديه دهنده محسوب مي گردد و باعث زينت و شادابي محفل نيز مي شود. بهترين استفاده اي كه مي توان از اين هديه شادي بخش نمودآن است كه گل هاي مختلف را در معاني متفاوت به عزيزانمان و آن هايي كه دوستشان داريم هديه بدهيم. اين كار موجب مي شود تا موجي از شادماني و احساس صميميت و رضايت در وجود آن ها به حركت درآيد و غم و اندوه و مشكلات را مورد هجوم قرار دهد، علاقه افزايش مي يابد و محبت ها پايدارتر مي شود.
گل لطيف است و احساس لطافت را در روح انسان ها دوچندان مي كند و رايحه خوش آن تمام وجود فرد را دگرگون مي سازد. اهداي گل نياز به مناسبت ندارد و بد نيست بعضي وقت ها شاخه اي گل به همسر، مادر، پدر، خواهر، برادر، فرزند و همكار و آن هايي كه دوستشان داريم هديه بدهيم. با اهداي گل عواطف و احساسات خود را بيان كنيم و ديگران را شگفت زده نماييم. دست كم با اين كار طراوت، شادابي، خنده و صميميت جاي سلام و احوالپرسي روزمره و تكراري مارا خواهد گرفت و در وجود طرف مقابل غوغايي شگفت انگيز به پا خواهد شد.


كاربرد گل در كشورهاي مختلف

در اغلب كشورهاي اروپايي مرسوم است كساني كه به ميهماني شام دعوت مي شوند براي تشكر از خانم ميزبان چند شاخه گل به او هديه دهند. در ژاپن هر گل معناي مختلفي دارد و در موارد مختلف مردم آن كشور از گل استفاده هاي فراوان مي كنند. آن ها به پرورش گل علاقه زيادي دارند و در گل آرايي از استادان توانمند و برجسته اي برخوردارند. ژاپني ها هرسال جشن گل برگزار مي كنند و اغلب عشاق آن كشور باتوجه به اين كه هر گل معنا و مفهوم خاصي دارد احساس خود را با آن بيان مي كنند و بانوان آن سرزمين هم براي نشان دادن درخواست و نظرات خود از گل هايي كه به همان معنا هستند بهره مي برند. در اين كشور گل داودي نشانه طول عمر است و در مراسم بازنشستگي افراد يكدسته گل داودي به آن ها هديه مي دهند و به اين ترتيب براي او زندگي طولاني آرزو مي كنند. اهداي شكوفه گيلاس يادآور آن است كه زندگي زودگذر است و نبايد آن را سخت گرفت و موجب آزار و اذيت ديگران شد.
البته يوناني ها اولين ملتي بودند كه براي گل هاي مختلف معاني مشخصي تعريف كردند و در زندگي خصوصي و اجتماعي از آن استفاده نمودند. بعد از آن رومي ها از اين روش استقبال كردند و ساير مردم جهان كم و بيش آن را پذيرفتند.
در كشور ما هم گل ها كاربدهاي مختلفي دارند و هر گل به عنوان نوعي نماد و نشان مشخص مورد استفاده قرار مي گيرد. ايراني ها معمولا از گل براي ابراز علاقه به جنس مخالف، جشن و ميهماني ها، تبريك به عروس و داماد، عيادت مريض، كسي كه خانه جديد خريده است يا فرزندي به دنيا آورده استفاده مي كنند.
گل لاله در كشور ما طرفداران زيادي دارد و در رنگ هاي مختلف پرورش مي يابد. جشنواره گل لاله پايان بهار هرسال باحضور اغلب طرفداران داخلي و خارجي برگزار مي شود و عرضه آن در سطح كشور گسترش مي يابد كه با استقبال بي نظير ايرانيان مواجه مي شود.

معناي گل ها
معناي گل ها در ادوار مختلف متفاوت بوده است. مثلا گل رز كه مورد علاقه اغلب افراد بوده است در دوره رنسانس سمبل شهادت و عشق آسماني و بعد از آن نشانه آرامش، نعمت و صلح بوده است. اين گل در مصر باستان نشانه تقوي و پاكدامني و در عهد يوناني ها نشاني مقدس بوده و رومي ها آن را به عنوان سمبل فتح و پيروزي مي شناخته اند. اما گل رز امروزه همه جا معناي عشق و زيبايي دارد.
در اغلب كشورها گل ها از معاني يكساني برخوردار شده اند كه دانستن آن ها استفاده به موقع از معاني آن مي تواند در بهبود ارتباط نقش موثري داشته باشد.
 

گل بنفشه : به معني نجابت و كم رويي، انديشه ناگفته ، پاكدامني ، فروتني
گل شقايق: اختلاف
گل سرخ: عشق و زيبايي
رز سياه : مرگ و تسليت
رز سفيد : عشق مبارك و فرخنده
رز كاملاً شكفته : تعهد و دوست داشتن
دسته گل رز : قدرداني
تركيبي از گل رز سفيد و سرخ : سازش، اتحاد
سوسن: ملاحت و زيبايي
سوسن سفيد: دوشيزگي و پاكيدامني
خشخاش: تنبلي و سستي
شكوفه پرتقال: علاقه به ازدواج
سنبل: اندوه و تاسف
شب بو: عشق در حال سيه روزي و بدبختي
زنبق سفيد: عفت و پاكدامني
كاملياي سفيد : قابل ستايش و پرستيدني
كاملياي صورتي: در آرزوي رسيدن به يكديگر
كاملياي قرمز : عشق آتشين
نيلوفر آبي : حقيقت
آنتوريوم: عشق ، علاقه و محبت
داوودي : تو دوست فوق العاده من هستي
آفتابگردان : ستايش ، غرور و پرستش
نرگس : غرور و خودبيني
نرگس زرد : احترام
اقاقيا : عشق پاك
كاكتوس: پايداري و استقامت
لاله : عاشق واقعي
مريم : لذت بردن
ميخك : جواب مثبت به درخواست عشق
قاصدك : وفاداري ، خوشبختي و صداقت
نسترن : احساس همدلي و تقاضاي دوست داشتن
پامچال : بدون تو ادامه زندگي را نمي خواهم.
ياسمن : شادي و دلپذيري
رزماري : يادآوري خاطرات گذشته

البته تعداد شاخه هاي دسته گل اهدايي هم معناي مختلفي دارد:
يك شاخه گل: توجه
سه شاخه گل: احترام
پنج شاخه گل: علاقه و محبت
هفت شاخه گل: عشق
10 شاخه گل لاله نشانه يك عشق بي نظير و ماندگار مي باشد.

علاقه و توجه به گل تا اندازه اي اهميت دارد كه برخي ملت ها از گل به عنوان علامت كشور خود استفاده كرده اند.

بلژيك: گل آزاليا
انگلستان: رز
روماني: رز
هلند: لاله
كانادا: برگ افرا
يونان: بنفشه
چين: نرگس
مصر: نيلوفرآبي
ايران: گل سرخ
مكزيك : كاكتوس
ليتواني: رو
ژاپن: داودي
هندوستان: نيلوفر
اسپانيا: درخت انار
لهستان: گل گندم
پاراگوئه: شكوفه پرتقال

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب