رتبه بندی الکسا Alexa Rank چیست؟
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

رتبه بندی الکسا محبوبیت یک سایت را زا نظر تعداد و روند مراجعه بازدید کننده نشان می دهد. از دیدگاه الکسا یاهو پر ترافیک ترین ، سپس ام اس ان و سوم گوگل پر ترافیک ترین سایتهای اینترنت می باشند. مشکل اینجاست که گزارش و آمار سایت الکسا از دقت بالا برخوردار نمی باشد.

 

. این گزارشها از تول بار الکسا که برروی مرورگرهای کابران نصب شده است جمع آوری می شود که این نمونه کوچکی برای ارائه چنین گزارش های کلانی است. رنک الکسایی که معادل 10000 باشد معادل بازدید 30 کابر است که روزانه آن سایت را مشاهده می کنند و تولبار الکسا را نصب کرده اند. پس اگر چند دوست داشته باشید که تولبار الکسا را نصب کرده باشند به راحتی می توانید نتایج را به نفع خود تغییر دهید.

مطلب حائز اهمیت دیگر اینکه اکثرا افرادی که در زمینه فناوری و تکنولوژی اطلاعات علاقمند هستند این تولبار را نصب می کنند. پس سایتهای کامپیوتری ، برنامه نویسی و طراحی صفحات وب رتبه الکسای پایین تری پیدا می کنند و محبوب می شوند در صورتی که سایتهای دیگری مانند که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت ندارند، با رتبه های بالای الکسا از محبوبیتشان کاسته می شود. رتبه بندی الکسا در حال حاضر هنوز به عنوان یک فاکتور مثبت تلقی می شود هر چند که قابل دخل و تصرف است و به نظر می رسد که گوگل نیز برای رتبه بندی الکسای سایتها امتیاز کمی را در نظر دارد و این بدان معناست که اگر رتبه بندی الکسای سایتی پایین باشد ، از سایتهای همتای خود در رتبه بندی کمی جلوتر است.

بر خلاف آنچه گفته شد، تغییر دادن رتبه الکسای زیر 1000 بسیار مشکل است و با مرور روزانه یک سایت و تعدادی مرورگر مجهز به تولبار الکسا امکان پذیر نمی باشد. رتبه الکسای ملیونی نشانگر تعداد پایین ترافیک و ضعیف بودن سایت در جذب ترافیک است. برای اینکه از فعالیت سایت خود در الکسا (Alexa) با خبر شوید و یا اینکه از موقعیت سایتهای مشابه خود خبر کسب کنید می توانید تولبار الکسا را نصب کرده و یا به بخش گزارش گیری سایت الکسا مراجعه کنید و نامسایت مورد نظر را وارد کنید.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب