تـوصـيـه براي خوشمزه تركردن غذاها
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

چند تـوصـيـه جالب براي خوشمزه تركردن غذا

سلام چه خبربهترين آشپز دنيا هم كه باشيد، وقتي اسم ميهمان و ميهماني شام بيايد، دست و پايتان را گم مي كنيد و استرس مي گيريد كه حالا چه كار كنم و چطوري غذا درست كنم كه باب ميل ميهمان ها باشد و چه جوري هنر آشپزي ام را به رخ همه بكشم؟! ما هم قصد داريم در اين مقاله، چند روش ساده اما كاربردي را براي خوش طعم كردن غذاها به شما آموزش بدهيم.

۹ توصيه براي خوش طعم كردن گوشت

۱) براي طعم دار كردن گوشت، اول از همه بايد بدانيد كه گوشت را مي خواهيد كبابي كنيد يا خورشتي يا استيك!

۲) بهتر است گوشت قرمزي را كه مي خواهيد كباب كنيد، از ۳ ساعت قبل در كيوي رنده شده، نمك، فلفل قرمز، كمي سس مايونز يا ماست و كره بخوابانيد.

۳) گوشت مرغ كبابي را بايد يك روز قبل در مخلوطي از آبليمو، فلفل دلمه اي، روغن زيتون، فلفل سياه، زعفران و نمك قرار دهيد.

۴) براي بهتر پختن و طعم گرفتن گوشت قرمز كبابي پيش از طعم دار كردن، بافت آن را با پشت چاقو كمي باز و نرم كنيد.

۵) تركيبي از زعفران، نمك، فلفل سياه و سركه از بهترين طعم دهنده ها به گوشت ماهي است.

۶) اگر مي خواهيد گوشت قرمز يا مرغ را بپزيد، بهتر است پيش از اين كار، آن را با پياز، فلفل سياه و كمي زردچوبه خوب سرخ كنيد و بعد آن را بپزيد. با اين كار، هم گوشت طعم بهتري پيدا مي كند و هم از نظر ظاهري بافتش را از دست نمي دهد.

۷) ساقه كرفس و فلفل دلمه اي عطر بسيار خوبي به مرغ پخته مي دهند.

۸) مي توانيد براي بهتر شدن عطر و طعم گوشت استيكي، آن را از روز قبل در مخلوطي از سركه، روغن كنجد، نمك، فلفل قرمز، فلفل دلمه اي و برگ كرفس خام و حتي كمي آب گوجه فرنگي بخوابانيد.

۹) حواستان باشد كه گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزيد تا طعم بهتري پيدا كنند. براي پختن هريك عدد مرغ كامل، يك ليوان آب كافي است و شما با افزودن آب بيشتر، فقط طعم مرغ را از بين خواهيد برد!

۷ توصيه براي خوش طعم كردن سبزي ها

۱) بهتر است برخي از سبزي ها مانند هويج، گل كلم، پياز و گوجه فرنگي را اصلا نپزيد. چون اين سبزي ها به صورت خام خوشمزه تر هستند. شما مي توانيد آنها را قطعه قطعه و با كمي آبليمو طعم دار كنيد و كنار ظرف غذايتان بچينيد. اگر سفت و سختي هويج براي شما يا كودكتان قابل تحمل نيست، مي توانيد آن را رنده كنيد تا خوردنش آسان تر شود.

۲) هيچ طعم دهنده اي مانند پودر سير، فلفل سياه و مقدار بسيار كمي نمك نمي تواند سبزي هاي شما را خوش طعم كند. افزودن كمي كره، روغن زيتون يا روغن كنجد به سبزي هاي پخته هم مي تواند طعم فوق العاده اي به آنها ببخشد.

۳) هرگز به سبزي هايي كه قرار است پخته شوند، آبليمو يا سركه اضافه نكنيد. اين كار باعث تلخ و بدبو شدن آنها مي شود. شما مي توانيد آبليمو و سركه را بعد از پخت به سبزي ها اضافه كنيد.

براي اينكه ويتامين ها، شكل و بافت سبزي ها از دست نروند و بي طعم نشوند، بهتر است به جاي آب پز كردن يا جوشاندن آنها، از روش بخارپز استفاده كنيد.

۴) ذرت، نخودفرنگي، باقلا و لوبياسبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج كنيد تا پوست رويي آنها جدا نشود و ظاهر زشتي پيدا نكنند. در ضمن، افزودن كمي كره، نمك و آويشن مي تواند طعم اين سبزي ها را بسيار مطلوب تر كند.

۵) اضافه كردن كمي نمك، گردوي آسياب شده، كره و پونه خشك به سيب زميني پخته شده، طعم فوق العاده جديدي را به اين خوراكي مفيد مي دهد.

۶) پختن ساقه كرفس، كنگر و بروكلي با آب مرغ يا آب گوشت باعث خوش طعم شدن اين سبزي ها مي شود. البته به شرطي كه زياد حرارت نبينند و بعد از پخت هم كمي سركه بالزاميك به آنها اضافه شود!

۵ توصيه براي خوش طعم كردن برنج

۱) اگر مي خواهيد برنج آبكش سفيد درست كنيد، بهتر است داخل آب در حال جوش برنجتان چند عدد دانه هل يا يك چوب دارچين بيندازيد. اين طوري هم برنجتان خوش طعم مي شود و هم رنگ نمي گيرد.

۲) بهتر است به جاي اضافه كردن رب به لوبياپلو يا ساير پلوهايي كه به رب نياز دارند، از گوجه فرنگي رنده شده يا آب آن استفاده كنيد.

۳) هميشه اضافه كردن روغن زيتون، روغن كنجد و كره به برنج مي تواند طعم بهتري به آن بدهد. اگر مي خواهيد ته چين درست كنيد، داخل برنج در حال جوش كمي زردچوبه بريزيد و پس از آبكش كردن، به برنجتان زعفران بزنيد. با اين روش هم طعم زعفران حفظ مي شود و هم رنگ برنج زردتر خواهد بود.

۴) اگر عادت داريد برنج ميهماني را از يكي، دو روز قبل خيس كنيد، حتما داخل آب آن چند عدد دانه هل، برگ بو، برگ پونه يا برگ نعناع تازه بريزيد تا برنج خوش طعم تري را جلوي ميهمان هاي تان بگذاريد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب